Sunday, August 25, 2013

8/25/13 "There are so many sisters in the mission it's not even funny."

(First, a housekeeping note to mom: Yeah a bunch of people are trying to find me on facebook and I won't show up! Even if I search for them or go to one of your profiles and look in the friends. What's going on? Can you go on and accept the friend requests/turn my privacy settings down/off? Also I can't remember my pin # and am worried that it may have locked because of too many failed attempts... Please look into that because my bike's brake lines are dangerous right now and I have no money to fix them. THANKS! Maybe when you get that fixed you can contact the honbu and let them know to contact me so I can get it done ASAP. Thanks!

So yeah! The Okuchi's are doing way amazing still. Ayako Shimai said the closing prayer in sacrament meeting after I gave a 30 minute plus talk.... Yeah I got asked to give a talk on Saturday (the day before) and little did I know that I was the MAIN speaker. Yeah. A youth speaker and then me and that was all of sacrament meeting. Pretty cool experience. Everyone said it went really well afterwards and all the little kids were like NAGAAAAAAAIIIII!!!!! (long) Church was pretty awesome that day. For primary we went for a walk after a short lesson about hardships of the early church members. Yuka gave the prayer again and is getting way awesome at it! Also Ayako shimai has started practicing piano for her new calling as primary music coordinator. Way cool. They actually surprised us with dinner last night as well. They are pretty dead set on coming to America some day to visit us and also go to Disneyland. They made us promise that we would take them. I think I'll have to be really thrifty with money when I get home so it works out hahaha...

Other than them and their awesomeness I'll start from the beginning of last week. On Monday right after I finished emails, I found out that my bean had to get surgery again...... yeah right after we said goodbye to everybody for the 2nd time. It was a little stressful, but we are over it and really happy to be together for this transfer too! There is still a big chance that he will come and I will train him next transfer so I'll send his picture and info anyways. Whether he comes or not I'd still like to meet him someday, he seems way rad. Tuesday and Wednesday were really good, just lots of finding and little follow up lessons with investigators. Saying "oh hey! by the way Andersen Choro isn't actually transferring!" a few times as well. Thursday we had a kinda long DKK and headed off to Kushiro for Zone Training in Obihiro! Yay. Way tired and way rushed. I used to not be able to sleep on buses/trains at all, but it's all I can do now!

Woke up early on Friday to get to Obihiro. Practiced a song with the sisters in Kitami and played that at ZTM. It was the song we did at the baptism, but Evans shimai asked me to do it with some other missionaries. There are so many sisters in the mission it's not even funny. They are almost all brand new and can hardly speak Japanese at all. It's awesome though. Got to do some practice lessons/stuff with them and they have way strong testimonies and desires to serve. So do the new Elders! Made me excited to become trainer. Had a good interview with Kaicho as well and he pretty much just explained how he was sorry about the mix up and he still wants me to be trainer really bad. Cool! After that we ate some famous Obihiro butadon (pork on rice) and went back to Kushiro where we visited a family from the ward Andersen E was close with. The next morning we ate McDonalds for breakfast with the Kushiro branch Pres, Jay Andrus, who is way awesome and he saw us off to head back to Nemuro. We fixed Andersen E's bike tire and did some finding! What a week. Lots of moving around!

Sounds like your week was a blast! I'm excited for Adam's farewell and the house remodeling stuff being done! Pictures please! I'm really excited for Mara in high school too. Tell her to do her best in Boland's class. It's really easy, just don't let the slightly extremist teacher get to her. The only advice I have for Adam is that airplanes are awesome and I hope he started his Spanish study early. Still can't believe he has a girlfriend ... Crazy kid haha.

As far as candy... I don't know if I can just make a list of all the stuff they have, but I'll try: snickers, kit kats, pringles, m&ms...
Yeah, I'm stuck. Whatever you send will be fine, I'll just tell them it's from America and they'll be happy. Warheads would be awesome!

Every day here IS amazing! Love you tons! Another random experience. Last night we got approached by a group of Vietnamese girls that are living here to work (kinda like the Philipino guys at the farm) and they told us they really want to come to church! Random, but kinda cool.
Hope you see lots of miracles too! They come at the most unexpected times!

Love you!! Aishiteimasu
Hutchinson CHoro

No comments:

Post a Comment